תמונת מופע: דר' יובל דרור | איך להיות אדם בעידן הבינה המלאכותית?

דר' יובל דרור | איך להיות אדם בעידן הבינה המלאכותית?

מרכז נגה, בן גוריון 7 הרצליה (מפת הגעה)
יום חמישי, 23 מאי 2024 בשעה 20:30
משך: שעה
מחיר 40 ₪

פרטי ההרצאה

מדי יום אנחנו מתעוררים לגל חדש של ידיעות המדווחות בהתרגשות על פריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית. המערכות האלו, כך אנחנו לומדים, מסוגלות לכתוב עבודות אקדמיות ולענות על שאלות סבוכות, לצייר ציורים מדהימים, להלחין קטעי מוזיקה מרגשים, ליישם אסטרטגיות משחק מקוריות, לספק ייעוץ משפטי ורפואי, לבנות קמפיינים שיווקיים ואפילו לקחת חלק במערכות צבאיות.

מערכות הבינה המלאכותית, דוגמת ChatGPT ו-LaMDA (שעונות על שאלות בשפה טבעית), Dall-E2 ו-Midjourney (שמייצרות ציורים), Alpha-GO (שמפתחת אסטרטגיות משחק), CoPilot (שכותבת קוד) ומערכות רבות נוספות שמבוססות על עוצמת מחשוב אדירה ואלגוריתמים לומדים, לא מאיימות רק על מקצועות ומקומות עבודה; הן מאיימות על מי שאנחנו ועל היתרונות שחשבנו שיש לנו. אם המכונות יודעות לדמיין, אם הן פיצחו את הקוד היצירתי והן מקבלות החלטות באופן עצמאי, מה נותר לנו, בני-האדם?

בהרצאה רגישה, סוחפת ומעוררת מחשבה המשלבת טכנולוגיה ופילוסופיה, סוציולוגיה ותיאולוגיה, ספרות ופסיכולוגיה, מוסברות ומודגמות ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות: כיצד ChatGPT יודעת לענות על שאלות מורכבות ומה איכות התשובות? כיצד אלגוריתמים מקבלים החלטות ועד כמה הן משמעותיות? באיזה אופן המערכות האלו ישנו את שדה הקרב העתידי? איך לימדו מערכות כמו Alpha-GO לשחק, איך לימדו את Dall-E2 לצייר ועד כמה המערכות האלו באמת יצירתיות? לאחר מכן נבחנת שאלת המפתח: האם יש לנו, בני האדם, סיכוי? האם נוכל לנצח ואם כן, כיצד? היכן נמצא היתרון הייחודי שלנו?

ד"ר יובל דרור, סוציולוג שחוקר בשני העשורים האחרונים את השפעת הטכנולוגיה על החברה, מחבר רב-המכר "קוד סמוי" ומגיש הפודקאסט הפופולארי "עושים טכנולוגיה", בוחן ומנתח את הדילמות והאתגרים החדשים שניצבים בפני ארגונים, מנהלים, ועובדים בעידן הבינה המלאכותית.

"מערכות הבינה המלאכותית מתקדמות בקצב מהיר אבל בני האדם עוד לא אמרו את המילה האחרונה", טוען ד"ר דרור כשהוא מצביע על הדרך שבה עלינו לצעוד כדי לשגשג לצד המכונה החכמה.

הגדרות הדפדפן שלך לא מאפשרות להתקדם
יש ללחוץ על הכפתור למטה בכדי להמשיך
לרכישת כרטיסים לחץ כאן

בחירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים